Cara mengetahui IP Address Orang

Posted by Unknown - -



Cara mengetahui IP Address komputer kita ataupun cara mengetahui IP Address komputer orang lain, kita boleh melakukan dengan mudah. Kali ini saya akan share pada Anda bagaimana caranye. Mengetahui IP Address atau alamat Internet Protokol kadang - kadang penting bagi kita contohnya apakah IP yang kita gunakan di banned oleh website tertentu. Sedangkan mengetahui IP Address orang lain juga penting bagi kita contohnya orang tersebut menghack blog atau website kita, dengan mengetahui IP Addressnya maka kita boleh agak siapakah orang tersebut..

Sebenarnya banyak cara untuk mengetahui IP Address komputer yang sedang kita gunakan ataupun komputer orang lain. Akan tetapi kali ini saya hanya akan infokan cara termudahnya saja dimana Anda tidak perlu setting komputer Anda ataupn tidak perlu menggunakan software tertentu. Tetapi Anda terus boleh mengetahui di internet melalui website Pencarian IP Address iaitu www.ip-adress.com.


Untuk mengetahui IP Address komputer yang sedang kita gunakan caranya sangat mudah, Anda tingal buka laman web  www.ip-adress.com dikomputer Anda, nanti secara automatik  Anda akan ketahui apa alamat IP Address komputer yang sedang Anda gunakan.




Untuk mengetahui IP Address orang lain caranya hampir sama dengan cara diatas. Anda buka website Pencarian IP di www.ip-adress.com. Kemudian klik menu IP Tracing kemudian masukkan IP Address orang lain terus klik tombolnya, kemudian Anda scroll kebawah untuk melihat detail dari IP Address orang tersebut.





Selamat Mencuba ;)